City Marketing na 4 jaar nog niet op de rit

Bij de start van deze raadsperiode is er besloten aan City Marketing te gaan doen. Goed idee! In Alphen wordt dit Alphen Marketing genoemd. Na een trage start van ongeveer 2 jaar, werden er mensen aangenomen, documenten afgetikt en sessies gehouden. Na letterlijk een hele raadsperiode, een rekenkamer rapport en heel wat aanpassingen later zijn de doelstellingen en monitoring voor Alphen marketing vastgesteld. De VVD heeft uiteindelijk ingestemd met het plan, niet omdat het zo fantastisch is, maar vooral omdat er eindelijk stappen gezet moeten worden.

Als VVD vinden wij dat City Marketing als een vergrootglas zou moeten dienen, om de mooie en bekende punten in onze gemeente nog beter uit de verf te laten komen. Op het moment blijven marketingbeleid en doelstellingen te vaag waardoor effecten lastig toe te dichten zijn aan de concrete acties. Sowieso staan er een aantal bijzondere acties in het plan, een mooi voorbeeld is het versieren van de TV mast, naast dat het niet echt een duurzame actie is, zetten wij niet echt het mooiste of bijzonderste in Alphen in de spotlights. Het geld wat hier naar toe gaat kan wat ons betreft beter besteedt worden.

Wij snappen binnen de VVD-fractie niet zo goed waarom er na deze jaren geen stevig goed meetbaar meerjarenplan ligt waar de volgende raad op kan voortborduren. Waardoor wij er gezamenlijk voor zorgen dat ons Alphen komende jaren bekend komt te staan om de veilige, betaalbare en fijne woongemeente die het is.